fredag 1. januar 2016

Monas Kjøkkenskriverier 5 år!



Riktig godt nyttår!

Akkurat i dag runder bloggen fem år, på årets første dag. 1. januar 2011 skrev jeg mitt aller første blogginnlegg, og siden har det blitt mye matglede. Det har blitt en god spiral dette - matinteressen har fått meg til å blogge, og bloggingen har trigget matgleden og inspirasjonen på kjøkkenet ytterligere. Det er enkle og gode råvarer som står i sentrum, og som former basisen for det meste jeg tilbereder på kjøkkenet. Og bevisstheten rundt viktigheten av å ha respekt for maten og råvarene har blitt styrket gjennom disse fem årene.

I starten var det endel fokus på baby- og barnemat, men etter hvert som barna har blitt litt større er det familie- og hverdagsmaten som råder. Alt som postes på bloggen reflekterer den maten vi spiser, store som små. Barna har blitt godt vant til varierte råvarer og smaker helt fra starten av, og når alle spiser den samme maten blir det mange gode måltider og kjekke stunder sammen rundt bordet.

Jeg har lyst til å takke alle lesere, både gamle & nye & faste følgere & tilfeldige "slengere", som finner veien innom Monas Kjøkkenskriverier. Som hobbykokk er det moro å dele oppskrifter og inspirasjon til å lage mat på enkelt vis. Stadig er det Hjemmelaget bearnaise-saus som troner på toppen i popularitet. I skrivende stund har innlegget hatt 99 394 visninger siden det ble lagt ut i bloggens første leveår, og ut fra tilbakemeldingene å dømme er det mange som har fått dreis på bearnaisen uten at den sprekker. 


Håper dere og flere til vil følge bloggen videre i 2016. Snart runder den 1 000 000 visninger totalt sett, og Facebook-siden nærmer seg sakte men sikkert 1 000 følgere. Dette er gøy for en skarve hobbykokk!!

Da vil jeg bare ønske dere alt godt for det nye året med 366 blanke ark. 
Håper det vil romme mye hverdagsmatglede rundt i de tusen hjem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar