søndag 29. april 2018

Ny blogg - nye muligheter!



Jeg har lenge ønsket å få på plass en ny og bedre matblogg, med eget domene. Nå er den lansert på WordPress, og den har endatil fått et flunkende nytt navn:

Den gode matreisen

Den gode matreisen er en videreføring av Monas Kjøkkenskriverier. Der vil jeg rendyrke den kostholdsfilosofien jeg i skrivende stund har fulgt i nesten to år, og som har hjulpet både meg og svært mange verden over til bedre helse. Internasjonalt kalles kostholdet for paleo, her hjemme kalles det gjerne for "steinalderkosthold". Uansett navn eller merkelapp; kostholdet baserer seg på hva forskere antar at våre forfedre spiste. Det varierer så klart ut fra geografiske og klimatiske forhold, og ulike forskere har nok også litt ulike oppfatninger av hvilke råvarer som er "innenfor" og ikke, men essensen er likevel mest mulig naturlig og næringstett mat. Grønnsaker, fisk, kjøtt, egg, frukt, bær, urter, krydder, nøtter og kaldpressede oljer. I en rekke land har paleo blitt utbredt og anerkjent som et helsefremmende kosthold, både mot livsstils- og autoimmune sykdommer, men også rent "forebyggende" for en sunnere livsstil.

Her på Monas Kjøkkenskriverier har jeg etter hvert samlet ganske mange blogginnlegg som baserer seg på en variant av paleo-kosthold. Planen er å flytte over de innleggene som naturlig hører hjemme på Den gode matreisenDe er gull verdt! Men uansett; alle publiserte innlegg på Monas Kjøkkenskriverier vil så klart bli liggende her videre. 

Ønsker du inspirasjon til å lage sunn, god og næringsrik mat, på enkelt vis? Trenger du middagstips i en hektisk hverdag? Har du ønske om å redusere brødkonsumet? Ønsker du oppskrifter på sunnere kaker og desserter? Tåler du ikke melk og/eller gluten/hvete? Trenger du motivasjon til større eller mindre justeringer i kostholdet?

Hvis du kan svare ja på noe av dette, håper jeg du blir med meg over på Den gode matreisen ♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar